WEERINZEELAND

DE WEERSITE VAN ZEELAND!

Zou je vaker zulke weersvoorspellingen willen zien?

1 Stemmen over

jVS by www.joomess.de.

Bart op Reis

Op dit gedeelde van Weerinzeeland kan je mijn reis naar Australië en Nieuw-Zeeland volgen. De intentie is om ongeveer een half jaartje richting Australie te gaan. Tijdens deze Reis zal ik ook nog naar Nieuw-Zeeland gaan. Wanneer ik op reis ben zal ik regelmatig hier wat plaatsen. Als je me wilt volgen kan je rechtsboven op de overzicht pagina "abonneer op blog updates" klikken en dan wordt er bij iedere post een emailtje naar je gestuurd waar in wordt vermeld dat er een nieuwe blog is. Verder bestaat er de mogelijk om natuurlijk reacties te geven op de geschreven blogs De blogs worden op een telefoon getypt dus de opmaak zal niet optimaal zijn. Sorry hiervoor Veel lees plezier! Groeten, Bart

Bart van Damme

Terug in Zeeland!

op zondag, 10 februari 2013

Beste volgers,

Zoals jullie mogelijk al wel hebben gehoord of gezien. Ik ben weer terug in ZEELAND! Na 4 prachtige maanden in Australie en Nieuw Zeeland.  De terugkomst was al enkele weken terug geregeld.

Woensdag ochtend ben ik vanuit Christchurch naar Singapore gevlogen.  Dit was een ruim 10uur durende reis. Vanuit Singapore ben ik 's avonds naar Schiphol gevlogen. Ruim 13 uur.... En zodoende was ik donderdagochtend weer terug in Nederland. Door Mathijs ben ik opgehaald. Toen begon het verassen! prachtig om de reacties te zien.  Voor mijn vrienden had ik het ook stil kunnen houden tot vrijdagavond. Toen begon natuurlijk het Carnaval. Wat mooi waren die reacties! kortom een geslaagde terugkomst!

Ik wil iedereen bedanken voor het volgen van mijn blog. En natuurlijk voor de reacties die ik heb gehad. Het is erg leuk om te weten dat er mensen zijn die je volgen! Binnenkort zal ik nog een eindverslag posten.

Groeten,

Bart

Nieuw-zeeland zuid 6

op zaterdag, 02 februari 2013
in Reis

De maandag ochtend zijn we eerst naar een meer gegaan. Dit was een prachtig meer bij de mount fox in de buurt.

Hier zag je prachtige bergen spiegelen in het water. Daarna hebben we  nog een gletsjer bij de mount fox bezocht. Ook weer erg mooi. Daarna zijn we naar Haast gereden. Maar hier was niets te doen. Dus een 20km verderop maar een slaapplaats gezocht. De volgende ochtend gestart met een hike. Hier prachtig helder blauwwater gezien!

Daarna in Wanaka geweest. Hier van het mooie weer genoten en gezwommen! De volgende dag naar Arrowtown geweest. Hier een oud chinees dorpje gezien. Daarna naar Queenstown gereden en hier wat rondgelopen en nog oude reisgenoten ontmoed. De volgende dag naar Milford sound gegaan. Prachtige meren en bergen gezien. De mirror lake was wel de mooiste. Daarna aan een meer gecampeerd.

Morgen(vrijdag) ga ik alleen verder reizen! Dus de volgende morgen ben ik alleen verder gegaan. Als eerst ben ik naar Bluff gereden. Dit is het meest zuidelijkste dorpje. Kortom echt zo ver mogelijk van huis! Hier was erg weinig te zien. Dus toen maar een toeristische route richting Dunedin genomen. 100km voor Dunedin gestopt op een camping om te overnachten dit was in Papatowai. De volgende dag van hier uit naar Dunedin gegaan. Onderweg nog een hike gedaan. In Dunedin nog een Maorie ontmoed. Even mee gepraat aardig volk. Daarna naar albatrossen wezen kijken. Toen naar wat Bounders geweest. En toen richting gezet richting mount Cook. Maar die gaan we morgen bekijken. Dus halverwege een camping opgezocht in Duntroon.

Nog maar een paar dagen heb ik de camper. Dinsdag inleveren en dan woensdag gaan we richting sydney vliegen.

Nieuw-zeeland zuid 5

op zondag, 27 januari 2013
in Reis

Woensdag ochtend al vroeg vertrokken naar Kaikura,  Een reis van ruim 300 km. Hier was mijn reismaat Herre. De komende tijd gaan we toch weer samen reizen. Beide in een Van. Samen zijn we naar Havelock gereden. Via een prachtige weg. Onderweg nog zeehonden gezien. Deze trip was ruim 250 km. Dus vandaag bijna 600km gereden. Dat is een kwart van het eiland! De komende dagen ga ik wel minder km's maken! Het slapen doen we vandaag op een camping. Het weer was tot 3uur prachtig daarna regen.. Hopen dat morgen beter is!

De volgende morgen na heerlijk te hebben geslapen was het prachtig weer. De dag begonnen met het  opzoek gaan naar een camping voor de volgende nacht. Maar deze niet zosnel kunnen vinden. Dus 1 Van op een parkeerplaats gezet en met mijne naar Abel Tasman gegaan dit was een reis van ongeveer 200km. Door prachtige bergen. Bij Abel nog even een wandeling gemaakt. Aangezien het weeral snel laat was zijn we maar ergens langs de weg gaan staan en hebben we in de motregen wat gekookt. Dus vandaag weer een kleine 500km gepakt. Hopelijk morgen wat minder km's...

Maar wel weer veel mooie landschap gezien! Op Vrijdag zijn we naar wat Pancakerocks gegaan. Bergen die uit laagjes bestaan. Verder ruim 300km prachtige landschap gezien. Voor de rest rustig aan gedaan. Zaterdagmorgen zijn we naar de Arthurspass geweest.. Deze hebben we voor de helft gedaan. Omdat het laatste gedeelde niet meer zo mooi is. Deze weg die we hebben gedaan was erg mooi. Leuke bergen en prachtige stukken weg om door te manouvreren. Onderweg nog een hike van 2 uur gedaan. Ook mooi en zwaar. Beetje over rotsen klauteren. Daarna terug gegaan om de andere  Van en opzoek gegaan naar camping. Hier nog heerlijk gehangen aan het water in mijn camping stoeltje! Op zondag zijn we naar Franz Jozef gegaan voor een hike. Deze viel me wel tegen. Het was niet zo mooi als gehoopt bij de gletsjers. Daarna zijn we nog naar een meertje gegaan. Dit was wel een mooi meer! Prachtige spiegelingen op het water! Verder niets op de zondag gedaan. Ik zal nog proberen fotos te posten!

Nieuw-zeeland 4

op dinsdag, 22 januari 2013
in Reis

In wellington heb ik 2 dagen gezeten. Hier nog een reismaat uit australië gesproken. Erg leuk. Zo spreek je elkaar in het midden van australië en zo in het midden van nz.

Verder een jack gekocht en wat museeums bezocht. De maandag ochtend al vroeg de ferry gepakt naar picton. Dit is een 3 uur durende tocht. Wel erg mooi. Toen afscheid genomen van Herre. In Picton achter het huren van  een auto aangegaan. Maar die waren daar niet naar mijn zin te huren. maar gelukkig in Christchurch wel. Dus de dinsdag morgen de eerste bus naar Christchurch gepakt. En om de auto gegaan. Na de auto te hebben gehuurd naar het zuiden gegaan en bij Peel lake ergens in langs de weg gezet en daar geslapen. Maar eerst nog even om een navigatie systeem geweest. Dus als iemand in nl nog een garmin wilt kopen ik heb er 1 te koop. Kaart van NL kan ik ook wel leveren! Morgen ga ik weer naar boven toe. Want misschien ga ik toch weer stuk samenreizen met Herre. Hoe we dat gaan doen zien we dan wel. Wel jammer dat we beide een van hebben. Maar misschien ook wel beter. Dat zien we morgen wel. Maar eerst proberen te slapen in de van. De vlaggen hangen al in de Van!

Nieuw-zeeland noorder eiland 2

op vrijdag, 18 januari 2013
in Reis

De woensdag ben ik modderpoelen gaan bezoeken. Deze hebben temperaturen van 60 tot 125 graden en dat betekend wat activiteit in de pools. Indrukwekkend om dat te zien.

Daarna nog in een warmwater meer gezwommen. Heerlijk.

In taupo niet zoveel gedaan. Enkel opstap geweest. De volgende dag naar Blue Duck station gegaan, hier was het erg nat. Ondanks de regen toch nog een farm safari gedaan. dit was met een qator en deze tocht ging langs prachtige natuur. Veel natuur gezien en schapen. Hier lieten ze nog 1 hond 150 schapen verhuizen in 10 minuten. Leuk om te zien. Bij dit klote weer krijg ik weer zin om richting Australië te gaan.. Zeker als je dit meerdere dagen hebt. Maar de natuur maakt wat goed!

De volgende ochtend zijn we gaan hiken . De hike was in de Tongariro park.Ook hier was het klote weer. Van dit weer wordt ik echt niet vrolijk.. Moet niet te lang meer duren want dan ga ik toch echt eerder terug richting Australië! Want dit raak ik erg snel beu!Om op temperatuur te komen ben ik maar een spa ingedoken. Komende dagen ga ik proberen een auto te huren op het zuider eiland. Hier ga ik dan alleen in verder reizen. Enkel dit gaat erg lastig worden vrees ik, omdat ik geen creditcard heb. Maar hopelijk verhuren ze ook zonder creditcard. We zullen het zien de komende tijd... Eerst morgen nog naar Hamilton en dan naar zuid! Wordt vervolgt!

Nieuw-zeeland noorder eiland 1

op dinsdag, 15 januari 2013
in Reis

Op mijn verjaardag zat er deze keer geen uitslapen bij. Want zondag begon onze noorder eiland trip om half 8. Nadat we de stad uit waren werd al snel duidelijk dat we in NZ waren. Heel veel groen en bergen. De stop van de dag was Hahay. Wat me tot nu toe wel opvalt is dat ik nog geen 1 schaap heb zien lopen! Hahay is een mooie plaats voor 1 dag.

Een mooie wandeling gemaakt en een lekkere bbq gehad. 's avonds nog wat met de nederlanders gedronken op mijn verjaardag. Ik wil iedereen bedanken die me op 1 of andere manier heeft gefeliciteerd. Wel leuk om te zien dat er nu anderhalve dag felicitaties binnen kwamen. Dat heb je met 12 uur tijdsverschil erg geinig! De volgende ochtend weer verder gegaan via Hamilton naar Raglin gegaan. Hier was het weer Nederlands.. Kortom koud en regen. Onderweg de eerste schapen gezien en natuurlijk prachtige natuur.

In Raglin heb ik ondanks het miezeren nog een tocht gemaakt door het regenwoud. Mooi om te zien, maar in de zon nog mooier denk ik. Savonds nog glowwormen bezichtigd.de volgende dag begon met warmlopers van de bus.. Dus 3 uur wachten op nieuwe bus. Toch nog wel grotten bezichtigd. Erg mooi met die glowwormen. Vooral toen we in de boot zaten en het donker was. Dan zie je echt duizenden wormen gloeien.. De 2de grot was minder boeiend maar wel mooi. Na op de slaapplaats te zijn beland nog met de groep naar de bar gegaan! Erg gezellig, morgen weer vroeg op pad... Over het zuidereiland ben ik nog niet uit.. Maar dat gaat waarschijnlijk met een auto alleen reizen worden. Maar dat zien we nog wel...

Nieuw-zeeland en reisplan

op zaterdag, 12 januari 2013
in Reis

Nou mensen we zijn weer in Zeeland. Nieuw Zeeland beter gezegd.

Afgelopen donderdag ben ik om half 10 s'ochtends naar Nieuw-Zeeland gevlogen. Hier was de douane veel strenger dan in Australië, maar ik ben binnen gekomen! In Auckland een hostel geboekt. En daarna even gaan opfrissen. Toen opzoek naar eten gegaan. Daarna heel ff een café opgezocht en toen gaan slapen.

De volgende morgen een bus geboekt voor het noordereiland. Deze trip zal ik met een Nederlander gaan doen. kan ik eindelijk een deel samen reizen! Verder heb ik de vrijdag gebruikt om Auckland te bezichtigen. De garden bezocht en haven winkels etc. Verder nog een simkaart gekocht. Zodat ik weer op internet kan. Mijn nummer is komende maand: +64 21 02820085 In de avond naar en open lucht bioscoop geweest. Geinig om te zien. En film op een silo projecteren. Daarna weer even in het hostel gehangen.

De zaterdag was een dag om snel te vergeten. Erg weinig gedaan. Morgen ochtend op mijn verjaardag zal de trip echt gaan beginnen. Dan gaan we het noorder eiland bezichtigen. Dit zal in 6 a 7 dagen gaan gebeuren. Na deze trip ga ik naar het Zuidereiland. Hoe ik hier ga reizen is nog onbekend. Het liefst werk ik een auto huren enkel omdat alleen te doen zie ik nog niet zitten.. Dus ik hoop nog iemand te kunnen vinden die in 15 dagen ook het zuidereiland wil verkennen. Mocht ik niemand vinden zal het vrees ik weer een bustrip worden.. Maar dat zal de komende tijd wel blijken wat het gaat worden. Eerst het noordereiland bezichtigen!

Great ocean road

op dinsdag, 08 januari 2013
in Reis

Dinsdag 8 januari had ik een trip gepland langs de Great Ocean Road in 1 dag. Een prachtige weg langs de zee. Tijdens deze trip vele kodak momenten gehad. Verder hier prachtige kust en nog koala's gezien. Na de lunch zijn we naar een regenwoud geweest. Daarna de Twelve apostels bezocht. Enkel wel jammer dat het regende. Maar ik heb ze gezien. Tevens nog wat andere uitkijkpunten bezocht maar niet allemaal, de wind was zo koud. Echt nederlands. En dan in je tshirtje.. Als laatste de londen bridge gezien en toen terug naar Melbourne!

Melbourne

op zondag, 06 januari 2013
in Reis

Na een korte vlucht vanuit Sydney in Melbourne te zijn beland, gelijk het hostel te  opgezocht. Heb ik alleen maar een beetje uitgerust.

De volgende dag de stad bekeken. Dit heb ik in meerdere dagen gedaan. Dag 2 kreeg ik nog het leuke nieuws dat er een Boontje bij is. Dani, dus de dagen daarna gelijk weer naar souvenirs gezocht. Dat lukt wel goed in Melbourne. Tevens nog een dagje naar het olympisch park geweest. Prachtig park. Ze waren stuk bezig voor de Australian open. Wat een gigapark is dat.. Zie fotos. Ze zijn met de telefoon genomen deze keer. Verder een tour geboekt langs de Great Ocean Road. Voor de rest heel weinig gedaan. Beetje fotos toegevoegd. Nu wachten tot dinsdag dan is de tour.. En daarna op naar Nieuw Zeeland komende donderdag! Ik heb er al zin in!

5 stemmen

De laatste dagen van 2012

op dinsdag, 01 januari 2013
in Reis

Om te beginnen een gelukkig nieuwjaar!

De laatste dagen van 2012 heb ik deels in Perth volbracht en Ssydney natuurlijk. In Perth heb ik vooral rust gepakt. ben  nog heel even naar de tennis geweest. De Hanman cup. Verder weinig gedaan.

De laatste dag van het jaar moest het dan echt gebeuren. Een droom moest uitkomen! NYE in Sydney. De dag begon al goed omdat ik geen shuttle kon bestellen voor naar het in Perth. Dus backpack op de rug en naar de bus. De vlucht naar Sydney verliep goed. In Sydney aangekomen om 18 uur gelijk een locatie gezocht voor opslag van mijn backpack.

Daarna naar de stad gegaan waar het moest gaan gebeuren.. Enkel aangezien ik erg laat was, was er geen fatsoenlijke plaats te krijgen. Balend de eerste kleine show half gezien.. Dus opzoek naar andere plaats. Om 10uur eindelijk 1 gevonden schuin voor de harbour bridge. En toen wachten tot 12 uur.. Eindelijk zover! Ruim 6mil de lucht in Adem benemend. Dit was alles dubbel en dwars waard. Na het vuurwerk gaan er anderhalf miljoen mensen het terrein verlaten. Je raad wel wat voor gaos dat geeft. Toen nog wat mede backpackers ontmoed. En daarna op naar het vliegveld. Wachten op de vlucht naar Melbourne. Kortom nachtje niet slapen. Erg zwaar maar in het vliegtuig toch nog wat slaap kunnen pakken. Achteraf is het wel de moeite waard geweest! Nu ben ik de komende 10 dagen in Melbourne. Fotos komen binnenkort maar er is genoeg op internet over de show te vinden.ad.nl had ook een reportage.

Jaaroverzicht 2012

op zondag, 30 december 2012

Verslag Australie 2012

Nu 2012 bijna ten einde is wordt het tijd om een korte samenvatting te maken van de reis tot nu toe. Het begon allemaal eind juli... ik had de knoop doorgehakt! Na lang twijfelen had ik besloten om 3 oktober naar Australie te vertrekken. Dit ging gebeuren met de jumbo reis van Australian Backpackers. De weken tussen deze tijd ben ik druk bezig geweest met alles te regelen. Want er komt nog best wat bij kijken.
11 september was er een gezellige meeting met de groep. En toen was het bijna zover. De laatste vrijdag voor de reis... voor mijn vrienden een gezellig afscheidfeest vieren. Erg gezelllig- je zou er vaker voor op reis gaan! En toen kwam de dag woensdag 3 oktober. De wekker om kwart voor 5! Samen met mijn ouders, broer en neefies naar schiphol. Daar de groep weer ontmoed en met 67 andere het vliegtuig in naar Singapore. Na hier te zijn geland enkele uurtjes slapen en de stad bezichtigen om snachts naar sydney door te vliegen. Hier op 5 oktober geland. Dan begint ineens het besef een beetje te komen. Je bent aan de andere kant van de wereld, eeen droom komt uit! Hier werden we door ab opgevangen en rondgeleid door de stad. De eerste week was alles georganiseerd. Deze week erg veel fun gehad met de groep en ook toffe mensen leren kennen. Jammer had niemand echt de zelfde plannen dan mij dus heb ik maar besloten om alleen te gaan reizen. Hoe dit ging aflopen was een groot vraagteken voor me! Na ander halve week in sydney ben ik de oostkust gaan bezichtigen. Dit met de greyhoundbus. Hier heb ik 1 maand over gedaan. Vele prachtige locaties bezocht. Zoals whitsundays en fraser island. Toen in Cairns aangekomen. De eerste maand was voorbij! Helemaal alleen rondgereist! Achteraf kan ik zeker zeggen dat ik blij ben dat ik alleen ben gaan reizen. Dit is voor me als persoon zeer goed geweest. Erg leuke mensen ontmoet. En vanuit cairns naar het eclipse festival gegaan. Een zwaar avontuur. Maar wel een prachtige eclipse gezien. Maar het was wel een zware week voor me. Kwam het door het bier wat 30 graden was of omdat ik hier alleen was?
< Na het festival plannen gaan maken voor het vervolg van de reis. Want in cairns blijven is natuurlijk geen optie. Dus enkele reisbureaus langsgegaan met mijn wensenlijst. Aan de hand van deze lijst beslist om de headingbush te gaan doen. Dus vliegen baar adelaide. Daar eind november voor 10 dagen de outback in te gaan. Hier weer prachtige avonturen beleefd en natuurliik het slapen in een swag. Kortom niets tent... Natuuroijk daar de bekende berg gezien Uluru. na de outback gelijk naar Perth gevlogen om de westkust gaan te bezoeken. De westkust ook in 14 dagen bezichtigd erg mooie kust. Ben blij dat ik deze volgorde heb gekozen. De mooiste van allemaal. Wel dit keer geen kerst maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over.
Ik ben blij dat ik de afgelopen maanden heb mogen rondreizen. Zo een reis is echt wel goed voor een mens! Heb vele nieuwe mensen leren kennen uit vele landen. Veel kunnen lachen en mijn engels ook kunnen verbeteren! Op naar de komende maanden!

Een kort overzicht van de hoogtepunten tot nu toe:
Op nummer 1: de zonsverduistering
2 de westkust
3 de outback
4 whitesundays
5 Sydney

Ik wil iedereen die me de afgelopen maanden heeft gevolgt bedanken, vooral de mensen die nog een reactie achterlieten heel erg bedankt. Het is heel leuk om de reacties te lezen.

Iedereen een fijn en gezond 2013!
En laten we hopen op een prachtige jaar !

Tot volgend jaar!!!!!
Bart

Westkust terug naar Perth

op donderdag, 27 december 2012
in Reis
Na 1 dag vrij te hebben Gehad dus in het zwembad liggen de hele dag en kerstnacht vieren. De kerstochtend vroeg de bus in terug naar perth. Hier de hele dag in gezeten en beetje gegamed op tablet. Gelukkig hadden er airco want de temp was openduur 48! Graden. Dat is dan kerst. Nadat we aankwamen op onze slaapplaats. Waar we slapen in een swag.. hebben we een kerstsdinner gehad van ham, aardappelpuree en lasagna.Wat een mooie kerst ahum.. De nacht was erg kort. Slecht geslapen deze x. Ontbijt was ei met bacon heerlijk. De eerste stop was in een plaats waar in de mijnen wordt gewerkt. Hier reusachtige voertuigen gezien. Verder weer in de bus zitten...en geslapen bij nalan station. daar houden ze schapen in de middle of nowhere. Voelde me in de jaren 30 teruggeworpen aan de huizen te zien. De volgende dag zijn we in perth beland. Na 2800km in 3 dagen af te hebben gelegd. Na 2 weken prachtige dingen aan de westkust te hebben gezien zijn weer in de bewoonde wereld. Nu paar dagen wachten in perth en dan ff naar sydney voor nieuwjaar! Zo zal 2012 er nog uitzien!

Westkust deel 3

op zondag, 23 december 2012
in Reis

Dag 6 was een warme dag waar we hoofdzakelijk in de bus hebben gezeten. Bij de lunch was het 43 graden in de schaduw. we hebben 1 half uur in het karijini park gelopen/geklommen.levensgevaarlijk maar toch gedaan. Voor de rest in de bus gezeten. Bij onze slaapplaats zat voor onze tent nog een python haha. De volgende ochtend engels ontbijt gehad. Gebakken aardappelen, bonen, bacon en ei.

Daarna zijn we een wandeltocht gaan maken van 5uur met 43 graden maar gelukkig konden we op paar plaatsen zwemmen. Tevens ging het in de middag een beetje regenen en donderen. Niet om nat van te worden maar het koelde wel lekker af. De volgende de dag een wandeling gehad van klasse 5. Dat is de zwaarste klasse zonder hulp middelen. Erg mooi en zwaar. Je moest door water en tegen de rotswanden aan over het water klauteren. Erg vet om te doen bij 45graden. Daar nog gezwommen, ook heerlijk! S'middags heb ik lekker bier gedronken op de camping en in de bar. Toen had ik geen zin te lopen. De volgende dag een dagje in de bus zitten en naar een cattle station gaan om daar te overnachten. Hier heerlijk in het zwembad bier gedronken en de avond gevult met een bbq en natuurlijk bier! De volgende dag zijn we naar Broome gegaan. Op het strand ontbeten en voor de rest reizen. Onderweg nog enkele bosbranden gezien. Nu ingecheckt in hostel voor 2 dagen. Morgen vrij en met kerst terug naar Perth!

Ik wens iedereen fijne feestdagen! Laten we er daar maar 1 of meerdere opdrinken!

Groeten Bart

Westkust deel 2

op dinsdag, 18 december 2012
in Reis

Dag 3 begon ook weer erg vroeg. Deze keer omdat we naar dolfijnen gingen kijken. Dit zijn toch leuke beesten. Er was ook nog een jonkie bij.

Daarna nog even gezwommen in de zee. hierna zijn we een hele lange tocht gaan maken met de bus. Onderweg paar intressante dingen gezien zoals boomgaarden waar ze van alles kweekten. Tevens de communicatie satelliet gezien die ze gebruiken bij de ruimtestations. S'avonds in het hostel wat gedronken met de groep.

De volgende dag was vrij. Dus toen een snorkeltrip gedaan. De trip was erg mooi maar ook zwaar. Na de 2de x op ruige zee te hebben gesnorkeld was ik helemaal gebroken. Een paar werden nog goed zeeziek ook. Het snorkelen werd in groepen gedaan, dus de leidster volgen. Hierna weer de bus in naar Exmouth. Daar hebben we gegeten en gezellig wat gedronken. De volgende ochtend hebben we een stuk gelopen in cape range national park. Over de rotsen. De middag heb ik gevult met het genieten aan het strand. Wat is dat toch heerlijk 33 graden en frisse wind.

Westkust deel 1

op zaterdag, 15 december 2012
in Reis

Vrijdag 14 december ben ik begonnen aan een trip langs de westkust.

Om 7uur vertrokken en na een paar uur de eerste stop gehad in Pinnecle Dessert Discovery. Dit is een mooi plaats. 2 verschillende kleuren zand en veel versteende boomresten. dit was erg mooi. Na de lunch zijn we naar een zandduin geweest. Hier hebben we gezandbord dat was wel geinig.

Daarna nog drank ingeslagen voor de komende dagen en toen naar onze slaapplaats gereden. De volgende dag weer vroeg uit de veren, om naar een uitkijk punt langs de kust te gaan hier prachtige fotos geschoten. Daarna hebben we een redelijk intensieve wandeltocht gedaan. Veel klimmen. Maar wel prachtige dingen gezien. Na deze tocht nog een klein tochtje gedaan. Na de lunch hebben we veel gereden. Rond een uur of 6 nog bij een schelpenstrand gestopt. Hier heb ik nog enkele mooie woorden in geschreven. Gewoon omdat het kan! Daarna naar ons hostel gegaan om te eten en slapen

2 stemmen

De dagen na de headingbush

op donderdag, 13 december 2012
in Reis
Na op zaterdag aan te zijn gekomen in alice springs ben ik gaan zwemmen en douchen om optefrissen. In de avond met de groep uit eten geweest en opstap geweest. De volgende dag ff gewinkeld maar bijna alles was dicht. Daarna met nog paar man uit eten geweest .De maandag ben ik souvenirs gaan kopen en heb deze gelijk opgestuurd naar nl. Verder nog bezig geweest met plannen van de reis naar nz. Deze ga ik toch deels alleen doen. De dinsdag ben ik weer naar adelaide, natuurlijk hadden we weer problemen met de bus.. Accu leeg, warmlopers. Wat klote was ik maar in nl.. Dan had ik geen last van warmlopers! Volgende x maar vliegen naar perth en adelaide overslaan. Maar dat is achteraf. morgen komt er een andere bus ons ophalen dus dan hoop ik dat het beter gaat! Met deze bus ging het beter. Maar aangezien we wel vertraging hadden opgelopen moest ik onderweg nog wat regelen.. Want een hostel had bart niet. Dus dat geregeld onderweg en alvast ingecheked voor de vlucht van morgen. Erg handig je hoeft niets meer te printen want je ontvangt gewoon een sms. Ideaal! Oowja deze x zit ik bij het raam:-) kan ik ook eens goed naar buiten kijken dacht ik Enkel zat precies bij de vleugel... de volgende dag dus vroeg op.om te vliegen 4uur! De vlucht verliep probleemloos. Na een hostel te hebben gevonden heb ik samen met lola door de stad en de gardens gewandeld. Dit was gezellig en ik heb weer wat van de stad gezien. Morgen begint de volgende trip!

Headingbush deel 3

op zaterdag, 08 december 2012
in Reis
dag 8 begin om half 5 dit omdat we de zonsopkomst gingen bekijken. Deze was mooi om te zien. Met uluru op de achtergrond. Daarna zijn we gaan ontbijten! Na het ontbijten zijn we een wandeltocht gaan maken van 7.5km door de bergen. Dit was best een goede test voor mijn conditie! Maar probleemloos heb ik die doorstaan. Daarna gingen we nog fotos van uluru nemen tijdens de zonneschijn. Daarna daar gegeten en spontaan sprong er een raam van de bus. Wat een adventure bus is dit! Hierna ben ik gaan zwemmen. Daarna zijn we naar onze kampeerplek gereden. onderweg liep de auto paar x warm. Echt goede auto! Hier hebben we gegeten en gelijk geslapen onder miljoenen sterren! De volgende ochtend weer vroeg op.pad gegaan naar de kings canyon. Hier hebben we een zware wandeltocht van ongeveer 7km gemaakt. Heel veel klimmen. Tevens nog ff, mijn hoogtevrees moeten overwinnen om langs en rots op 100m hoogte ofzo te gaan op pad van nog geen halve meter. Maar dat ging goed. Jaja grenzen verleggen kan je hier goed. Daarna gegeten. Toen waren er weer eens problemen met de bus voor de verandering.. olie in de versnellingsbak kan niet begevult worden. Dus ben benieuwd hoe ver we komen! Ja die bus is slooprijp.. Dit was ook de reden om op een parkeerplaats te slapen de laatste nacht. Want onze motor was weer eens warm gelopen. Dus plannen gemaakt om vroeg te gaan rijden omdat de temperatuur richting 45 graden ging. Dus de volgende dag om 4uur opgestaan.. Willen we gaan rijden... Accu leeg. Volgende probleem.. Maar na 2uur wachten langs de weg kwam er.een auto langs en konden we op pad gaan! Onderweg tijdens een tussenstop kwamen we nog een king brown tegen. De gevaarlijke/dodelijkste slang van australië! Verder zijn we nog gestopt bij de zingende/piano spelend dingo. Hier een serie over gezien. Toen nog het weerbericht bekeken en er komt vannacht een tornado in alice springs! Leuk om de tour mee aftesluiten. Maar de bedoeling is om in hostel te slapen omdat de tour klaar is! En dan kan ik het echt zeggen" ik.heb hem probleemloos doorstaan! Haha de conclusie is leuke tour maar had extremer verwacht. Wel prachtige dingen gezien, maar jammer van de bus.het slapen onder de sterren was toch wel heel vet. en nu wat rust pakken en via adelaide naar perth voor de volgende tour! Tevens nog proberen nieuw zeeland te regelen voor volgend jaar!

Headingbush deel 2

op woensdag, 05 december 2012
in Reis
De maandag begon erg vroeg om 5 uur opstaan omdat we nog wat achter liggen op route.maar dan maar beetje in de bus slapen tijdens rijden...de eerste stop was bij akurinka hills. Hier hebben we een intensieve wandeltocht van 2 uur gehad. Mooi om te zien al die bergen. Maar zwaar om te beklimmen. Iets andere koek dan het zeeuwse landschap. Maar wel leuk om een keer in je leven te zien. De kleurverschillen in de lagen zijn indrukwekkend. Daarna zijn we gaan eten naar oodnadatta de droogste stad van heel australië. Daar was het ook lekker warm 35 graden. Een week ervoor was het er 46 dus we hadden geluk! Daarna zijn we naar onze slaapplaats gegaan. Dit is tussen de koeien bij een meertje. Hier kunnen we heerlijk in.zwemmen. Daarna lekker gaan eten van het kampvuur af en toen tussen de koeien.slapen in de swag. De volgende morgen na een nacht heerlijk te hebben geslapen vroeg opgestaan. Het vuur weer aangemaakt en opgestookt. Heerlijk wakker worden! Daarna over een weg gegaan die deels onderwater stond door de storm van van de week. Daarna zijn we eindelijk het northern terretory toegetreden. Kortom tijdzone veranderen! ben weer een uur jonger geworden;-) halverwege de rit kwamen we in een plas vast te zitten. Erg leuk. Duwen hielp niet. En daar sta je dan midden in australië. Geen kip in de buurt.. Maar we hadden weereens geluk. Na een goed uur kwam er een auto voorbij. Hier werkte de 4x4 wel van. Dus die heeft ons los getrokken. toen ff snel gegeten en weer Verder gegaan onderweg verloren we ook nog de antenne van het bakje. Dus bij problemen hebben we echt grote problemen.toen zijn we bij simpons desert beland.daarna naar onze slaapplaats gereden. Dit is wen prachtige plaats tegen de bergen aan. Zodat we de zonsondergang goed konden zien. Gelijk het kampvuur opgestookt. En dan zo eten.na weer in de open lucht onder prachtige sterren te hebben geslapen zijn ben ik gaan genieten van de zonsopkomst. Jammer dat ik de wekker had uitgedrukt dus ik was een beetje laat. Tevens was het een beetje bewolkt. Daarna zijn we gaan eigen naar kulgera. Hier stonden nog een paar ouwe trekkers weg te roesten. En was nog veel meer te zien. Daarna zijn we gestopt bij de drankshop want niemand had alcohol op mezelf na.. Ik had het in adelaide gekocht. Maar de rest niet. Dus die betaalde voor 12 blikken evenveel als ik voor 30:-). Daarna zijn we naar onze camping gereden. Hier gegeten en ff gezwommen. Daarna naar Uluru gegaan. Het beeld van australië. Prachtige berg. Vooral dat rode is heel spectaculair. aangezien ik er nogal erg veel fotos van heb genomen zal ik de komende tijd niet alles oploaden maar slechts gedeeld. Maar bij thuiskomst zal ik wel alles toevoegen. Dus nog even wachten tot ik terug ben! Na uluru zijn we de zonsondergang gaan bekijken bij uluru. Enkel jammer dat het bewolkt was. Dus de magische kleuren niet kunnen zien. Erg jammer..

Headingbush deel 1

op zondag, 02 december 2012
in Reis

Headingbush dag 1: om 7 uur vertrokken. Eerst introductie gehad en bij de shop gestopt om inkopen te doen. Daarna echt op pad gegaan. Het weer viel tegen bij vlagen regen. Maar dan is het niet zo warm. De eerste kangeroos, koeien en schapen al gespot. Van wege het gaan we op een andere locatie slapen dan gepland. Onder een afdak...dat viel reuze mee. Voor het slapen nog prachtig onweer gezien. De volgende ochtend al vroeg wakker.. Je slaapt in de natuur. toen zijn we gaan rijden op een kameel. Verder nog wat locale plekjes gestopt. Zie fotos. In de avond op onze slaapplaats beland. Hier zijn we gaan slapen in onze swags. Om 1 uur begon het zo hard te regenen dat we onze tent meesten gaan opzetten. Dat was zo gebeurd en zijn we verder gaan slapen in de tent.de volgende ochtend naar de volgende bestemming gereist. Als tussenstop hebben we nog walibies gespot. Natuurlijk hebben we meer tussenstops gehad. Maar die waren niet zo boeiend. Zo zijn we langs een gast geweest die met de natuur de namen van landen kon verklaren. Verder bewerk on de bus zitten. Afentoe staat er op de weg wat water wegens de tegen van afgelopen dagen. Als er veel regen valt zijn sommige wegen dan ook afgesloten.daar kwamen we half de middag achter. Dus moest de route worden omgegooid. We zullen dan iets andere dingen zien maar niet zoveel verschil met anders. Wat is nou 100km extra op 3000 km? Dus toen zijn we onderweg nog gestopt bij een plaats waar ze van auto/bus wrakken kunst maken. midden in de middle of nowhere. Wel geinig. Na dat te hebben gezien zijn we naar een opgedroogde lake gegaan. Wit van het zout.daarna brandhout gezocht en een slaapplaats gezocht. Bij de slaapplaats kwamen we vast te zitten. Hier hebben we uren staan ploeteren omdat de 4 wiel niet werkte. Tijdens het los halen kreeg ik nog ff een aanval van mieren over me heen. Die kunnen goed bijten kan ik je vertellen. Maar daar heb ik al ervaring mee ondertussen. Insecten spray helpt niet genoeg..daarna hebben we eenmpvuur gebouwd. Daar hebben we bij gebarbequed. Erg lekker en vet ver van de bewoonde wereld. Daarna onder de sterren bij het kampvuur geslapen. Erg vet om te doen. Halverwege de nacht ging de wind opspelen dat was wel minder lekker maar och dat hoort erbij. In de ochtend ontbijt bij het kampvuur, daarna de kar nog ff losgetrokken en weer verder gegaan.bij de eerste stop hadden we bereik met de telefoon dus gelijk gekeken wat MIJN Club had gedaan. En ze hadden gewonnen door PELLE! dus de headingbush kan niet meer kapot voor mij:d daarna zijn we naar woomera gegaan en hebben daar oude wapens/raketten bekeken. Die vond ik wel intressant.tevens een zoutwinning gezien. Prachtig wit lijkt net op bevroren sneeuw.. Dacht gelijk aan nederland. Die kou.. Hier is het 35 graden ofzo. Tegen de avond hebben we nog een opal tour bezocht. vannacht slapen we in een grot!in de plaats coober pedy.

Adelaide

op woensdag, 28 november 2012
in Reis
vrijdag ging om 4:15 de wekker! Dat was erg vroeg. terwijl ik nog wel erder naar bed was gegaan van het stappen. Maar dus gevlogen van cairns naar adelaide. Goede vlucht gehad. Soepele controles paspoort niet nodig gehad.. in adelaide hostel gezocht en het winkelcentrum even bezocht. Voor de rest rustig aan gedaan. Bij tijds gaan slapen. De volgende dag uitgeslapen en ff een hostel voor morgen gezocht waar ze wel wifi hebben. Verder ben ik weer wat ict-boeken gaan lezen. Je moet toch wat doen he! Vanmiddag even rondkijken in de stad en savonds in de kroeg voetbal kijken. De zondag heel weinig gedaan ook lekker.Maandag naar de kapper geweest en van hostel veranderd. Meer niet echt veel gedaan. in de avond opstap gegaan met een roommate. De volgende dag met die roommate naar het strand geweest. Reuze gezellig. heerlijk weer 32 graden ofzo..daarna lekker kangeroe vlees gegeten. Dit samen met mijn roommate gemaakt. Dit was erg lekker. Daarna met nog wat andere roommates naar de bar gegaan. De volgende ochtend vroeg uit bed gegaan om buiten adelaide een trip te doen. We hebben een toer gehad langs de locatie waar mcleod's daughters is opgenomen. Wel mooi. Daarna voorbereidingen getroffen voor de headingbush. Warm zal het zeker worden. ik Verwacht de 50 graden misschien wel te bereiken komende dagen. De komende maand zal ik dan ook weinig bereik hebben met de vele tours. Dus het kan ff duren voor je weer wat van me hoort! Dus alvast fijne sinterklaas en feestdagen. Als ik jullie niet mee spreek.