WEERINZEELAND

DE WEERSITE VAN ZEELAND!

Zou je vaker zulke weersvoorspellingen willen zien?

1 Stemmen over

jVS by www.joomess.de.

Bart op Reis

Op dit gedeelde van Weerinzeeland kan je mijn reis naar Australië en Nieuw-Zeeland volgen. De intentie is om ongeveer een half jaartje richting Australie te gaan. Tijdens deze Reis zal ik ook nog naar Nieuw-Zeeland gaan. Wanneer ik op reis ben zal ik regelmatig hier wat plaatsen. Als je me wilt volgen kan je rechtsboven op de overzicht pagina "abonneer op blog updates" klikken en dan wordt er bij iedere post een emailtje naar je gestuurd waar in wordt vermeld dat er een nieuwe blog is. Verder bestaat er de mogelijk om natuurlijk reacties te geven op de geschreven blogs De blogs worden op een telefoon getypt dus de opmaak zal niet optimaal zijn. Sorry hiervoor Veel lees plezier! Groeten, Bart

Headingbush deel 1

Geplaatst door: Bart van Damme
Bart van Damme
Gast heeft zijn/haar biografie nog niet ingesteld
Gebruiker is momenteel offline
op zondag, 02 december 2012
in Reis

Headingbush dag 1: om 7 uur vertrokken. Eerst introductie gehad en bij de shop gestopt om inkopen te doen. Daarna echt op pad gegaan. Het weer viel tegen bij vlagen regen. Maar dan is het niet zo warm. De eerste kangeroos, koeien en schapen al gespot. Van wege het gaan we op een andere locatie slapen dan gepland. Onder een afdak...dat viel reuze mee. Voor het slapen nog prachtig onweer gezien. De volgende ochtend al vroeg wakker.. Je slaapt in de natuur. toen zijn we gaan rijden op een kameel. Verder nog wat locale plekjes gestopt. Zie fotos. In de avond op onze slaapplaats beland. Hier zijn we gaan slapen in onze swags. Om 1 uur begon het zo hard te regenen dat we onze tent meesten gaan opzetten. Dat was zo gebeurd en zijn we verder gaan slapen in de tent.de volgende ochtend naar de volgende bestemming gereist. Als tussenstop hebben we nog walibies gespot. Natuurlijk hebben we meer tussenstops gehad. Maar die waren niet zo boeiend. Zo zijn we langs een gast geweest die met de natuur de namen van landen kon verklaren. Verder bewerk on de bus zitten. Afentoe staat er op de weg wat water wegens de tegen van afgelopen dagen. Als er veel regen valt zijn sommige wegen dan ook afgesloten.daar kwamen we half de middag achter. Dus moest de route worden omgegooid. We zullen dan iets andere dingen zien maar niet zoveel verschil met anders. Wat is nou 100km extra op 3000 km? Dus toen zijn we onderweg nog gestopt bij een plaats waar ze van auto/bus wrakken kunst maken. midden in de middle of nowhere. Wel geinig. Na dat te hebben gezien zijn we naar een opgedroogde lake gegaan. Wit van het zout.daarna brandhout gezocht en een slaapplaats gezocht. Bij de slaapplaats kwamen we vast te zitten. Hier hebben we uren staan ploeteren omdat de 4 wiel niet werkte. Tijdens het los halen kreeg ik nog ff een aanval van mieren over me heen. Die kunnen goed bijten kan ik je vertellen. Maar daar heb ik al ervaring mee ondertussen. Insecten spray helpt niet genoeg..daarna hebben we eenmpvuur gebouwd. Daar hebben we bij gebarbequed. Erg lekker en vet ver van de bewoonde wereld. Daarna onder de sterren bij het kampvuur geslapen. Erg vet om te doen. Halverwege de nacht ging de wind opspelen dat was wel minder lekker maar och dat hoort erbij. In de ochtend ontbijt bij het kampvuur, daarna de kar nog ff losgetrokken en weer verder gegaan.bij de eerste stop hadden we bereik met de telefoon dus gelijk gekeken wat MIJN Club had gedaan. En ze hadden gewonnen door PELLE! dus de headingbush kan niet meer kapot voor mij:d daarna zijn we naar woomera gegaan en hebben daar oude wapens/raketten bekeken. Die vond ik wel intressant.tevens een zoutwinning gezien. Prachtig wit lijkt net op bevroren sneeuw.. Dacht gelijk aan nederland. Die kou.. Hier is het 35 graden ofzo. Tegen de avond hebben we nog een opal tour bezocht. vannacht slapen we in een grot!in de plaats coober pedy.